testingtesting

0kommentarer

 
Vem älskar inte ett läckert glitterlack? Ljuset reflekteras så fint och det sprakar om naglarna. Problemet är ju dock att få bort det, det är verkligen en hemsk uppgift. Många använder sig av foliemetoden (en bomullstuss med remover på varje nagel och så folie runt det, sedan får det sitta 5-10min innan man drar bort det, förhoppningsvis följer allt glitter med). Jag har testat men tyckte det var ganska tidsödande och irriterande, men gnugga bort ett glitterlack är ju omöjligt.
 
Så hörde jag talas om Peel Off Base från Isadora. Man målar det på nageln. Låter det torka ca.5min och så målar man på valfritt nagellack. När man sedan vill ta bort lacket så pillar man lite i ena hörnet av nageln och drar bort lacket som en plastfilm.
 
 -
 
Sen är det ju dock frågan om hur bra lacket sitter. Första gången jag testade satt det bara i någon timma, lacket klarar inte av om man äter hummer ;-) Nu har jag testat det igen, ett lager Peel Off och ett lager glitterlack. Efter tolv timmar (vanlig dag hemma, mest vilat, lagat middag) hade det lossnat två bitar stora som toppen på en tändsticka. Satt bättre än jag trodde. Lacket satt bra efter natten också däremot så klarade det inte av att tvätta håret, men det känns förståeligt.
 
Kontentan av det hela nu då...ja, måla underlacket och du slipper gnugga livet ur dig för att få bort glittret. Så nu kan vi alltså låta våra naglar glittra fint för några timmar, wohoo :-D
 
Isadora, Peel Off Base,

Kommentera

Publiceras ej