kreativ?

0kommentarer

Förr stickade, virkade och broderade jag en massa. Sen började jag göra fönsterdekorationer med ståltråd och pärlor. Har även gjort smycken med pärlor. Ritat och målat har jag gjort under största delen av mitt liv. Med andra ord, jag har alltid varit ganska kreativ, sen kan jag tyvärr inte påstå att jag är så bra på det men jag gör det iaf :D
 
Fast dem sista åren har det blivit väldigt lite kreativitet. Det mesta jag gjort har varit att måla naglarna, liksom inte orkat med mer... Men nu har jag börjat sticka igen. Den här veckan blev äntligen min wrap-around-halsduk klar. Pyntade dem med några virkade blommor. Tyckte den blev helt okej. Skön är den iaf. Alex beställde en så den har jag påbörjat nu.
 

Stickad med ett grovt melerat garn, gammalt så har inget namn tyvärr, och så 6,5mm rundstickor. Gjorde den rutig (10maskor breda och 12varv höga rutor, varannan ruta avig och varannan räta).
 
 
 
Beskrivningen till dessa söta små blommor har jag hittat www.bautawitch.se Är egentligen en beskrivning till mormorsrutor. Jag gjorde några färre kronblad, istället för 12 har jag 6, 7 och 8 stycken. Tyckte det räckte. Kan rekommendera sidan, finns mycket roligt där!
bautawitch.se, sticka, virka,