jullov...

0kommentarer

Borde vara en riktigt glad dag idag (eller igår med två minuter) för vi har fått jullov, men det är det inte... Det har varit en tung dag, en tung vecka. Kollegor som mår dåligt över jobbet, elever som mår dåligt, otydliga besked, löften som inte hålls, stress, irritation då inte alla kollegor kan hjälpa till och uppepå det delade jag ut betyg och en elev blev jätteledsen. Tog ett samtal med eleven efteråt som grät och sa att det varit det värsta året någonsin. Var en invandrarelev som jag enligt reglerna måste sätta betyg på trots att eleven bara gått i min klass i tre veckor, varit i Sverige i knappt tre månader. Enligt skolverket ska man sätta betyg i de ämnen eleven fått undervisning. Inte lätt efter några lektioner, men framförallt inte rättvist mot eleven som blev ledsen över låga betyg. Tror jag lyckades lugna lite och förklarade att hela nästa termin finns till att höja betygen och få visa mer rättvist sina kunskaper. När eleven gått började jag att gråta, orkade inte gå till den gemensamma fikan för lärarna. Var väldigt jobbigt... Uppepå allt det här så känner jag mig helt slut, så pass att tårarna kommer både nu och då.......usch...
 
Men kvällen har varit rolig iaf. Vi har haft lite julfest, tyvärr kunde inte så många kollegor men vi var tio stycken som samlades hemma hos en kollega med julmatsknytis samt julklappsspelet. =)
 
godnatt
betyg, skolverket, ångest,

Kommentera

Publiceras ej