Sandvik =)

0kommentarer

Den här helgen har jag spenderat på Sandvik gård & spa ihop med min mamma, mamma2 och lillasyster. Det är inte första gången vi är där och det lär inte vara den sista heller. Helt underbart! Allt är helt underbart! Utsikten, maten, vinet, sjön, poolen, sällskapet, personalen, bubbelpoolen, motionsspåret i trollskogen...önskar jag bodde där.
 
Vi kom dit i söndags runt kl.17. Vi checkade in, bytte kläder och tog en drink och lite nötter på rummet. Sedan blev det fördrink och så trerätters middag. Klockan var över nio när vi var klara och då blev det en liten avkylningstur in till baren för en drink och så sovdags, var aströtta vid det laget.
 
Mamma hade tyvärr ont i ett knä så hon deltog inte i någon motion utan satt i solen vid poolen nästan hela dagen, för det mesta ihop med oss för så himla mycket gjorde vi inte :-P Det blev en tur i spåret innan frukosten så var faktiskt uppe redan kvart i åtta, vilket chockar alla för jag gillar att sova länge. Efter den korta men snabba promenaden åt vi frukost och vid 9 hämtade vi våra badgrejer och lade oss vid poolen.
 
Halv 11 tog vi lite fika innan vi duschade och gick i poolen. Simmade lite innan det var dags för vår tur i 38 gradigt bubbelbad utomhus där mamma och jag satt i en kvart, ljuvligt. Sedan blev det avkylning i utepoolen, 27grader, och uppvärmning i 28gradiga innepoolen. Hjälpte inte att det var 27, kändes jättekallt, och konstigt nog jättevarmt inomhus i poolen trots att det bara skilde en grad. Torkade några minuter innan jag deltog i en halvtimmes vattengymnastik. Har alltid velat prova men varit för feg, riktigt kul. Efter lunchen blev det en stund med boken och en liten promenad ner till sjön. Vid tre var Eva och jag med på 45min yoga. Har testat lite en gång förut och jag kände mig mest bara dum. Men den här gången gick det bättre. Inte tillräckligt smal och vig för att klara allt men gav rejäl träning och lugn i själen iaf.
 
Efter det gick vi fyra ner till sjön och satte oss i solen, drack vin, pratade och åt jordnötter och ostbollar. Jättemysigt. Jag tog en liten simtur i poolen innan en dusch med scrubbning av kropp och ansikte, ansiktsmask och insmörjning. Var mjuk som en baby efter det, wonderbart :-D Så var det dags för middag. Maten är verkligen helt enormt god och lyxig. Orkade med en stund i baren ihop med en drink innan vi lade oss. Det tar på krafterna att vara på spa och att sova 8h/natt :-P
 
Blev en promenad och frukost och så var vi klara vid 9. Tog en simtur och så blev det en stund i solstolen med boken. Blev två turer i bubbelpoolen inomhus under dagen också. Gäller ju att passa på! Fick mig en liten pratstund med träningsinstruktören också vilket kändes bra för hon bekräftade endel saker jag trott och att jag inte gör allt fel. Fick testa deras nya våg och hon tyckte att min fettprocent och vikt var bättre än vad jag tycker vilket kändes skönt. Så var det bara att packa ihop, äta lunch och så lämna kära Sandvik för den gången. Kändes lite vemodigt men å andra sidan så var helgen verkligen helt gudomligt underbar!
 
Om ni inte har varit där så rekommenderar jag det varmt. På helgen är det Ladies Spa dvs enbart för kvinnor, vilket faktiskt är ganska skönt. Det finns två helger/år då männen får vara med och de får även vara med om man bokar under veckorna. Nästa gång vi åker funderar vi på att lägga till en dag, alltså åka dit torsdag kväll så man får hela fredagen där. Vore ju kanon =)
 
Foto: säger adjö för denna gången, längtar redan tillbaka!
 
Ladies Spa, Sandvik Gård & Spa,

Kommentera

Publiceras ej