Kaotisk vecka...

0kommentarer

Inte nog med att vi haft polis och hemvärnet, som har letat efter den försvunna kvinnan, på plats i skolan, vi har sett teater, jag har haft ont i huvudet och på torsdagen blev jag typ senil. Värst var huvudvärken i tisdags, då blundade jag så ofta jag kunde. Tog två tre runt halv 1 men det var knappt att det dämpade dunket ens. Kände mig till och med lite yr ett tag, obehagligt.
 
Hade ont i huvudet även under onsdagen och torsdagen men det blev mindre och mindre. I torsdags blev jag dock rädd för mig själv för jag gjorde så mycket fel och hade inte koll på någonting. T.ex. satt och jobbade lite på lunchen, det ringde in och jag rusade iväg. Så kommer jag in i klassrummet och det är tomt...dem hade idrott så jag hade planering! Bara att plocka fram grejerna igen och fortsätta, kollegorna skrattade (jag med). Sedan berättade jag att jag bokat tid på biblioteket för våra tre klasser. Tyvärr hade jag bokat fel så tiderna passade inte. Försökte hitta en lösning och föreslog att klasserna skulle byta tider, nej kan inte då har vi idrott, nej kan inte då har ni idrott, nej kan inte då har vi musik, nej kan inte för då har vi fortfarande idrott som jag sa. Helt sjukt, vet inte hur jag strulade till det hela. Skrattade så tårarna rann. Sedan rusade jag iväg för att vara idrottsvakt, då ropade kollegan, dem är inte där dem har ju teori idag, vilket jag mycket väl visste. Hejjegud säger jag bara...var så dem blev lite oroliga för mig för allt allt blev verkligen fel och jag brukar ha koll på jobbet. Men klassen och jag fick oss ett gott skratt sen iaf för jag fortsatte göra fel =)
 
Jaja fredagen blev bättre iaf. På kvällen kom Alex till mig och så lagade jag middag, rostasfilé med sötpotatismos, frästa grönsaker, vinsås och balsamicokräm. Efterråt åt vi glass med maräng och chokladsås. Inte helt fel! Inte ofta vi ses så det var trevligt.
 
Har väl svamlat färdigt nu...känns lite *mörkt* ikväll så därför jag är här... Medan det var ljust satt jag ute och läste "Torka inte tårar utan handskar - del 3. döden" av Jonas Gardell. Verkligen grymt bra böcker!
 
För er med normala sovtider säger jag godnatt och för oss andra, trevlig kväll!
 
 
Jonas Gardell, Torka aldrig tårar utan handskar,

Kommentera

Publiceras ej