1 månad

0kommentarer

Så har skolan varit igång i en månad. Jag tänker varje termin att nu ska det bli annorlunda, nu ska det bli en mindre stressig termin för nu kommer inget nytt hända utan allt bara knallar på. Men så blir det inte. En kollega och jag diskuterade idag att vi redan känner oss trötta och väldigt stressade. Att vi känner oss uppvarvade även när vi lämnat jobbet. Detta trots att jag sällan tar med mig jobb hem utan gör det jag ska på jobbet och sen är ledig när jag kommer hem. Känner att om det är så här redan...hur ska det då bli i slutet av terminen...?
 
Jaja, vi har haft en bra dag idag iaf! De sista två lektionerna hade vi NO och sedan bild. På NO:n arbetade de klart med planeterna (de har forskat enskilt om himlakroppar) sedan fick de läsa om vad som helst med rymden. Sällan det finns tid att låta dem välja helt fritt så de passade på och läste om lite allt möjligt t.ex. svarta hål och austronauter. Så hade vi bild. Vi har arbetat med mosaik, förra lektionen tittade vi på bilder och så fick de göra en egen mosaikbild genom att "dutta" på färg med en pensel. Nästa  uppdrag var att göra pappersmosaik, göra en valfri bild och sedan fylla den med små bitar tidningspapper. Dem blev ganska uppslukade av jobb och musik (de får ibland välja låtar att lyssna på under bildarbetet). Städlåten fick jag välja så då blev det Den svenska björnstammen - Vart jag mig i världen vänder. Blev en hit, dem gillade låten och alla vi städade och dansade. Kul! :-D
 
Nu är det dags för mig att sova.
Hoppas er vecka har börjat bra
godnatt
Den svenska björnstammen, skola,

Kommentera

Publiceras ej