Påskhelg 2013

0kommentarer

I torsdags hade mamma och jag lite egentid. Vi åt grillad kyckling, sötpotatismos, ärtpesto och drack vin hemma hos mig. Sen blev det film och popcorn. Mysigt och sällsynt.
 
Igår var det dags för årliga påskmiddagen hos mormor och morfar. Jag kom dit runt tolv för att hjälpa till och klockan två kom de andra, mamma+man+hans mamma samt min moster. Det var gott och trevligt! Dock jobbigt att se hur morfar blir sämre och sämre, han har Parkinsons...
 
Har känt mig låg och trött sista veckorna, samma sak igår kväll. Men så skickade en granne sms på kvällen och föreslog utgång idag. Så om typ 45min kommer några hit till mig för lite party. Behöver det verkligen så ska bli roligt! Men får inte bli alltför mycket alkohol för imorgon ska mamma+man och jag åka till stan för lite shopping och fika vid halv elva :D
 
En bild på min brunch, ägg (observera att jag målat en kyckling på det :P ), sill, ägghalvor, franska med ost och marmeland, pressad apelsinjuice och en kopp te, mums :D
 
Nu ska jag försöka hitta något att ha på mig. Har som tur är inte ätit alltför mycket påskgodis/mat utan vågen visade på typ 5gram mindre än vanligt vilket ju är bra ;)
Önskar er en trevlig påsk!
xoxo

Kommentera

Publiceras ej