tråkhelg

0kommentarer

I fredags var ja så glad på fm. Solen sken, det var fredag, jag skulle åka o hälsa på en kompis och hennes månadsgamla bebis och det var timmar kvar tills helgen började. Sen började näsan rinna och jag nös som en galning. Var helt övertygad om att det var molnen av pollen som svajade över skolgården som gjorde det. Men för säkerhetsskull höll jag mig lite på avstånd från människor, speciellt minimänniskan.
 
Sen på kvällen, usch. Jätteont i halsen och lite feber. Så fredagskvällen och lördagen sov/vilade jag mest hela tiden. Tittade på tv, såg film, åt glass och sov. Kan ju vara ett jättehärligt sätt att spendera en helg på, om det är ett eget val, inte när man är sjuk. Men det är ju inte mycket man kan göra åt det...
 
En rolig sak hände dock. Skrev på facebook att jag var sjuk och att gåvor som lunch, middag, glass och bakelser gärna fick lämnas utanför min dörr, bara att ringa på. Sen på kvällen ringde på min dörr. När jag kom dit var det ingen där. Men det stod ett paket glass på golvet. En granne och vän hade varit och lämnat det till mig. Supergulligt tycker jag!
 
Idag mår jag lite bättre, men att åka och handla var verkligen en pärs. Ingen feber men genomförkyld och matt. Har för tillfället en lång diskussion med mitt samvete om jag ska jobba (tänka på andra) eller stanna hemma (tänka på mig själv) imorgon. Svårt... Måste dock säga att jag hoppas egot vinner den här gången :P
 
Nu blir det en fryspizza till middag.
Hoppas ni haft en bättre helg än mig!

Kommentera

Publiceras ej