städning+nr.12.

0kommentarer

Igår rensade vi och städade på skolan. Först var jag i mitt klassrum och sedan i källaren. Herremintid vad vi slängde i containern som blivit ditkörd. Vi slängde påsvis med gamla läroböcker, tänker att vi lär nog inte vilja använda böcker från 1960-talet igen. Usch vad mycket som blivit sparat... Det roligaste vi hittade var en kartong med en julkrubba. I kartongen låg även ett vikingaskepp, lite nyfiken på kopplingen :-)
 
Måste erkänna att idag är jag lite öm i kroppen efter allt bärande och slängande. Så känts ganska skönt att mestadels fått sitta still idag, för idag har vi kämpat med schemat. Ojojoj vet inte varför det är så svårt för mig men tid tar det och fel blir det alltid. Tror jag tänker för mycket, vissa lägger bara ut minuter, svenska varje tid varje dag matte likaså. Medan jag istället vill variera tiderna för ämnena och försöka få schemat lite annorlunda. Men till slut blev jag klar så åkte hem redan vid 1. Skönt!
 
Kvällen har jag spenderat ihop med Alex. Vi skulle ha grillat men varit en del regn igår och idag så vågade inte chansade. Blev mat i köket istället. Jag lagade flankstek, sötpotatismos och rödvinssås med lök och trattkantareller. Till efterrätt blev det jordgubbar, melon och chokladfondue. Det var riktigt mumsigt =)
 
sol och klarblå himmel
grönt gräs och doftande blommor
sommar
grilla och äta glass
ljusa kvällar och ljumma vindar
sommar
snart är det dags för semester

Kommentera

Publiceras ej