S O M M A R L O V

0kommentarer

Idag mina damer och herrar arbetade jag min sista dag innan semestern! Wohooo!!
 
Dagarna efter att eleverna slutade har mestadels ägnats åt att rensa och städa (eller för vissa av oss...), endel har bytt klassrum vilket gjort att det varit lite kaosliknande i korridorerna. Under tisdagen och onsdagen har jag mestadels arbetat i skolans bibliotek. Jag har gallrat lite, känns inte relevant att ha trasiga böcker från 60-talet när man kan köpa nya böcker som eleverna faktiskt vill läsa (men fått kämpa för vissa böcker har blivit tillbakaplockade igen...) samt flyttat om så det blivit mer plats på hyllorna. Hann tyvärr inte med faktaböckerna, där är det lite lätt kaos men det får jag väl fixa i höst.
 
I tisdags hade vi lite personalfest. Vi var hemma hos en kollega som ska byta arbetsplats. Det blev grillad korv, potatisgratäng och sallad, några lekar och så kaffe och kaka. Trevlig kväll!
 
Ikväll har jag förberett morgondagens mat. Jag har gjort en laxmoussetårta samt mazarinformar. Nya recept så får väl se hur det blir imorgon :P
 
Höll på att glömma, tappa-tävlingen är avslutad! 50 dagar senare har jag gått 685km med ett stegsnitt på 16098 (inte en enda dag under 10000). Nöjd med min insats faktiskt, gör ju inget att jag gått ner ett kilo också (även om det borde varit 10kg :P).
 
Nu ska jag korka upp en vinflaska och lyxa till det med ett glas för att fira in semester! :-D
semester, tappa.se,

Kommentera

Publiceras ej