nytt år...

0kommentarer

Nyårsafton...betyder inte så jättemycket för mig längre. När jag var barn/ungdom var jag med pappa och hans familj på fest, mestadels barnvakt då. Sedan när jag blev lite äldre var jag hemma hos mamma istället med lite släkt och vänner till dem. Oftast var det jag som var matansvarig vilket passade mig utmärkt. När sedan mamma slutade med festerna förra året då blev jag helt plötsligt ensam. Så de två sista nyåren har jag suttit hemma ensam med en raketrädd kisse och tittat på tv. Helt okej egentligen men ändå lite ensamt samtidigt...
 
Förra nyåret åt jag smörgåstårta och drack bubbel med mixad mango i. Det var riktigt gott. Hade tänkt att göra sushi i år men då jag inte mått bra under flera dagar så orkade jag inte fixa varken det eller smörgåstårta. Blev oxytterfilé, sötpotatismos och sås med trattisar, lök, vitlök vin och grädde. Var gott! Synd bara att det går så fort att äta :P Drack lite vin till maten. Nyårsdrinken blev bubbel med lite strawberry daiquiry-mix och en massa krossad is, det var farligt gott!
 
 
 
Hoppas att ni hade en trevlig nyårsafton!

Kommentera

Publiceras ej