Japansk förnekelse :P

0kommentarer

Har levt i total förnekelse...nej, det är inte dags att börja jobba. Men nu såhär timmar ifrån händelsen så kan jag inte blunda längre utan bara inse att det är dags igen. Brukar inte avge nyårslöften, men en liten tanke jag fick (inget löfte bara en tanke) är att jag ska försöka jobba lite mindre, inte ta på mig så mycket extrasaker samt andas mer (hahaha ja det lär ju funka). Börjar i alla fall duktigt, för jag har bestämt att ta sovmorgon första dagen (vi har eget arbete fram till lunch så styr över tiden själva) samt bokat in en fika halv fyra på torsdag så jag måste sluta kvart i tre, bra start =)
 
I julklapp av lillebror fick jag ett sushikit (matta, matpinnar, bok) så igår köpte jag det jag behövde för ett första försök (gjort rullar en gång förut, för typ 15 år sedan med mamma, men använde räkor inte rå fisk). Gjorde rullar med ris och lax, blev gott men inser att jag tycker det är godare med kuddar av ris och fisk utan algarken. Tyvärr är ingefäran man får när man köper färdig sushi godare än den man kan köpa på burk, men man kan inte få allt. Mina rullar blev goda och ganska fina!
 
 
Idag testade jag mig fram lite, tog sushiriset som var kvar och blandade med risvinäger, lök, kokt lax samt lite rökt lax. Formade små plättar av detta och stekte dem länge i mycket olja, lät dem rinna av på papper innan jag hällde över lite lime och åt dem efter att ha doppat dem i soja&wasabi. Åh dem blev jättegoda! Kan jag varmt rekommendera =)
 
Nej, nu är det väl dags.....ska ta min bok och läsa lite innan jag försöker sova. Tror inte det blir så lätt nämligen, mycket att grubbla på inför jobbet imorgon...
 
godnatt

Kommentera

Publiceras ej