...släppa taget...

0kommentarer

När mamma2 och jag träffas för en fika så kommer vi alltid in på det förflutna och diskuterar hur vi påverkats och även fortfarande påverkas av saker som hänt. Rent teoretiskt förstår jag att man måste släppa det förgångna för att kunna gå vidare, men praktiskt så går det inte. Ibland tänker jag att jag är löjlig som hänger upp mig på såna småsaker, det är bara att släppa dem för de är små och kan inte ha påverkat mig så mycket som jag tror. Sen när jag pratar om det så inser jag att det inte alls är små saker och om det hade gällt någon annan hade jag kunnat förstå och begrunda hur djupt det måste ha skadat dem.
 
Frågan är ju då hur människor ska hantera sånt som ger en ärr och påverkar ens sätt att lita på människor och kunna släppa in dem innanför ens murar. Om någon har svar så snälla meddela mig :-P
 
Te, semla, två komediserier sen godnatt...godnatt.

Kommentera

Publiceras ej