vila-sova-titta tv-kela katten

0kommentarer

Jullovet började med mycket stress, julklappar, mat och släkt man skulle vara trevlig mot (det sista är egentligen inget poblem men när man är trött kan det vara tufft...). Efter juldagens fest (och breakdown) har jag mest vilat. Baloo och jag har legat på soffan och läst, tittat på film, ätit choklad och bara varit. Förutom i lördags när jag och min vän Alex och hennes lille 6veckors son var ute på promenad. Var inget superbra väder direkt, duggregn och blåst, men var skönt med typ 40min promenad och så lunch i centrum. Blev mycket prat. Var skönt att få komma bort från min hjärna ett tag.
 
För visst är det skönt att vara ledig. Behövde det verkligen. Problemet är att min hjärna inte riktigt fattar detta så den arbetar fortfarande för fulla muggar (hjälper ju inte heller att jag fortfarande har lite ont i handen...). Men struntsamma, det är väldigt skönt att vara ledig!!! Hoppas ni fått ha mycket ledigt också. Alla förtjänar lite freeeedooooom :D
 
Igår gick jag inte ut överhuvudtaget men idag har jag varit ute. Blev en långpromenad, 2h typ. Ner till centrum, köpte vin, gick in på ica för att handla. Fanns inget av det jag ville ha så blev att gå till nästa affär, som dock ligger på andra sidan så bara att knalla dit. Handlade och så gick jag hem med två påsar. Puh. Ser dock fördelen i att jag kan äta ännu mer choklad :P
 
Nej, nu ska jag fortsätta se "The Holiday" med Cameron Diaz, Jude Law, Kate Winslet och Jack Black. Har sett den förut men den är himla bra. Två kvinnor som väljer att byta hus under julledigheten, den ena bor i Kalifornien medan den andra bor i en liten by i England. Lätt att man kan drömma sig bort till deras liv, som inte är superkul från början men åh vad bra det blir :D
The Holiday,

Kommentera

Publiceras ej