Sven?

0kommentarer

Efter vad jag förstått ska stormen Sven slå till inatt/imorgon. Vet inte om jag blir orolig direkt, menar Sven låter ju inte direkt skrämmande :P Men oväder är det i alla fall, har blåst som attans idag och nu ikväll har det regnat, på gränsen mot snö. Hoppas temperaturen håller sig på plussidan för annars lär det bli halt och sånt gillar vi inte!
 
Mitt i blåsten bestämde Jessica och jag att vi skulle ta en promenad, man måste ju tydligen röra på sig :P Men usch det var kallt av blåsten och regnet, kändes som is. Trots allt var det skönt och välbehövligt. Vi hade en lång  och välbehövlig pratstund om jobb, ork och vänskap. Vi funderar båda två på hur i hela friden man ska orka med det här jobbet fram till pensionen...
 
På tal om ork, idag blev jag lite lätt (eller totalt) hysterisk på jobbet. Är så himla trött och så var jag med på Lucia-träningen som skulle vara ett genrep men blev en fullständig röra. Nån sprang runt, nån lyssnade inte, hälften kunde inte texterna och den andra hälften sjöng inte. När jag kom in efter lunchen satte jag mig och bara fnissade. Inget var roligt men allt blev askul. Jobbigt men ändå tur man kan skratta åt eländet. Och efter den här veckan finns det mycket (eller egentligen lite...) att skratta åt.
 
Men nu är det snart fredag och bara några timmar kvar att jobba innan det är dags för lite personalfest imorgon kväll. Välbehövligt. Godnatt!

Kommentera

Publiceras ej