jahopp

0kommentarer

Julen 2013 är över. Vet inte riktigt vad jag ska säga, den har varit bra och typ hemsk. Jag är en sån mes... Vi hade fest hos mig juldagen, var jättetrevligt. Jag hade ställt in mig på att bli full, för det är längesen och det har varit en jobbig höst som nu ska sänkas ner i minnenas grav. Skrev på fb "tur jag kan använda vänster hand. so raise your glass" (har fortfarande ont i handen efter tumultet på jobbet). En kollega kommenterade "Kör hårt och glöm allt!", han har förstått... Ja iaf, det var vad jag gjorde och förfesten var kul.
 
Men sen kom vi ner till nattklubben och jag vet inte riktigt vad som hände men det blev jobbigt. Efter ett tag fick jag svårt att andas och jag kände mig alltmer hysterisk och visste inte vad jag skulle göra. Som tur var fick en av mina nyktrare vänner syn på mig och följde mig ut, förbi folket och över gatan in i mörkret där jag hyperventilerade och grät. Total meltdown helt enkelt. Läskigt... När jag lugnat ner mig var enda lösningen (som jag såg den då, för gå hem och vara ensam var inte en möjlighet) att gå till baren och köpa en shot och en cider. Blev lite bättre efter det, med betoning på lite....
 
Vi dansade endel men jag var inte riktigt stabil, varken i psyket eller i gången! Det var en kille som skulle köra oss hem så jag kunde hålla i honom så folk inte upptäckte obalansen :P Vet inte om folk märkte mitt konstiga humör under kvällen. En av kompisarna sa vid nåt tillfälle att jag skulle lugna ner mig och inte vara så stirrig, men det är ju lättare sagt än gjort när man inte kan andas... Vet inte vad som hände, kanske var en reaktion på en riktigt jobbig höst, men å andra sidan har det inte varit den enda eller värsta i mitt liv, tyvärr. Tacksam för att Elin var med och hjälpte mig, och helt ärligt var det skönt att inte vara ensam hemma när det hände (som det brukar vara).
 
Jahopp, det var min juldag. Borde inte skriva allt här men samtidigt så behövde jag ventilera, så grattis ;-) 
Hoppas ni haft en härligt jul!
ångest,

Kommentera

Publiceras ej