glada vädergudar

0kommentarer

Början av veckan bjöd inte på speciellt bra väder utan moln, regn och blåst. Men det har nästan inte regnat alls i sommar, vid det här laget breder torkan ut sig och det var skönt med lite regn (även det som kommit ikväll). I måndags åkte mamma och jag till Linköping för lite shopping. Hittade både nya toppar, en enkel strandklänning samt nya glas på ikea. En bra dag som avslutades med kräftor hos mamma. De andra dagarna har det blivit fika hos släktingar, lunch ute samt lite alfapetspelande.
 
Men torsdag till lördag var det underbart, massa sol och lite vind. Jag har varit med mamma och Conny till deras sommarstuga, solat, badat och legat i hängmattan och läst. Varit härligt! I fredags blev det filéfrossa och ikväll bjöd mormor och morfar på pizza.
 
Trots detta har det varit några tunga kvällar. Ensamhet är inte alltid bra, tankarna får alldeles för mycket plats... Dagens tanke blev att om man håller en vän hemlig (t.ex. inte talar om/skriver på fb att man umgås med personen fast man säger/skriver allt annat) så kanske man inte är någon vän. Har upplevt detta flera gånger och vet inte riktigt hur jag ska tolka det. Men när det är en person som brukar skriva allt på fb men inte gör det när just vi umgås, då är det klart att man börjar undra...eller?
 
Försöker avsluta mina dåliga tankar och visar er några härlig sommarbilder från stugan istället.
godnatt
Sitter på bryggan, läser och har fötterna i vattnet.
                            Min solplats, det man ser är inte huset utan en liten bod.
Älskar att plaska i vattnet :-D
 
sol och bad,

Kommentera

Publiceras ej