Latar mig

0kommentarer

Jag latar mig. Jag har nämligen höstlov och då får man lata sig. Behöver lata mig. Jobbmässigt är det en tuff period med skriftliga omdömen och förberedelser inför utvecklingssamtalen. Sen blir det hela inte lättare av att det blir mörkt, regnigt, kallt och ännu mörkare ute.
 
Så idag struntade jag i väckarklockan utan sov tills jag vaknade av mig själv, låg kvar i sängen och läste innan jag högg in på en stor frukost med kokta ägg, smörgås, te och juice (morot+päron+apelsin=jag älskar min juicemaskin). Sen har jag tittat på tv, på serier på datorn ("Private Practise", underbar men börjat gå på fel kanal, tur internet finns), läst och klappat på katten. Blev en liten shoppingtur med mamma men annars bara soffan. Skönt!
 
Det finns dock en sak jag önskar, och det är att även hjärnan skulle ta semester. Det hade verkligen varit det ultimata, men verkar inte fungera så tyvärr....... Förstår inte riktigt hur det funkar. Kan må hur bra som helst och så hittar hjärnan på någonting och börjar tänka eller minnas och så börjar hjärnan hyperventilera. (Rolig historia, pratade med min busskompis, var lite låg och vi diskuterade problem. Kom fram till att jag har en hyperventilerande hjärna. Förklarar mycket. :P ) Ganska fascinerande faktiskt hur hjärnan fungerar. Hur den undermedvetet hanterar saker och ting...
 
Känsla av stress
Känsla av otillräcklighet
Känsla av ensamhet
Känsla av misslyckande
Känsla av ångest
Känsla av................
Känsla av för mycket helt enkelt!
 
 
Önskar er en bra vecka, med eller utan ledighet.
godnatt

Kommentera

Publiceras ej