Förkyld, igen...

0kommentarer

Veckan har varit ganska bra. Började med två studiedagar som innehöll både föreläsning och eget arbete, vilket alltid uppskattas. Hann läsa allas uppsatser och planera lite extra, skönt.

I fredags blev det en tripp till ikea, fick min födelsedagspresent av pappa. Köpte en DVD-hylla, nytt täcke och kudde, ljuslykta, ljus och lite andra småsaker. Orkade dock aldrig montera ihop hyllan utan den ligger fortfarande mitt på vardagsrumsgolvet. Blev nämligen sjuk i fredags kväll. Hade jätteont i huvudet hela dagen och sen på kvällen fick jag ont i halsen. I går hade jag lite feber och rejält ont i halsen. Plockade i mig alla möjliga medikamenter, esberitox, zyx och bafucin, vilket gjorde att efter en dags vila med film och sömn så var jag lite bättre igår kväll.

Så trots förkylningen blev det en kväll hos C, M och A i alla fall. Vi åt pizza och såg Melodifestivalen (första programmet på flera år för mig), men i brist på Gladiatorerna så fick det bli det. Idag har jag mest legat i soffan men ändå hunnit handla, göra kycklinggryta med grön currypasta och kokosmjölk till veckan samt skurat toan. Alltid lika kul :P Idag har jag även orkat läsa endel i boken (igår fanns inte tillräckligt med energi för det). Läser nu Peter Robinsons "Bad Boy", hans böcker är alltid lika bra. Så nu, tillbaka till den!

Önskar er en bra vecka!

Kommentera

Publiceras ej