S E M E S T E R

0kommentarer

Idag började officiellt min semester, mitt sommarlov. Och gudarna ska veta att det har jag firat in under helgen med fest och idag med att slappa. Slappat rejält! Jag gick inte upp ordentligt, klädde om från pyjamas till kläder, förrän halv 4 :-O Aldrig hänt förut men OMG vad skönt det var!
 
Vaknade strax före 11 men ville inte gå upp. Tog min bok "Marshmallows till frukost" av Dorothy Koomson och läste lite. Gav katten mat och gjorde frukost (smörgås och jordgubbar med mjölk, mums) till mig runt halv 1, men gick tillbaka till sängen. Läste och läste. Kollade mobilen och spelade ett spel, sen fortsatte jag att läsa. Boken var sååå bra och sängen var himla skön. 250 sidor senare gick jag upp.
 
"Godnatt, finaste" var första boken jag läste av Koomson och den kom hem av misstag då jag glömt avbeställa ett bokpaket. Men direkt när jag läst första sidan insåg jag att det var en bra bok som kom till mig av en anledning. Koomson skriver väldigt engagerande, typ som att hon har ett legoslott från början men när hon sedan skriver sin bok bryter hon sönder det och petar in de olika legobitarna på olika ställen så att man som läsare inte har, eller kan gissa sig till, hela historien förrän sista ordet är läst. Helt underbart!
 
"Marshmallows till frukost" handlar om Kendra som precis återvänt till Storbritannien efter att ha arbetat i Australien. Från första ordet vet man att hon lämnar något bakom sig och att hon har tungt bagage med sig. Hon kommer att hyra en våning av en man, Kyle, och hans barn, Jaxon och Summer. Mycket snart i boken 'tvingas' Kendra att engagera sig i familjens öde, som är betydligt mer komplicerat än det först verkar...
 
Detta är romaner som har allt. spänning, kärlek, sorg, humor, vänskap, desperation, öden....böckerna berör.
 
Det är alltid med sorg i hjärtat som jag läser ut en bra bok, man vill veta vad som händer, men vill samtidigt inte bli av med sina nya vänner. Jaja, jag är lite knäpp ;P Har i alla fall påbörjat en ny bok nämligen "Horn" av Joe Hill, han skriver läskiga thrillers så det blir verkligen en variation från förra boken.
 
Hoppas ni har det bra där ute i det härliga sommarvädret (regnat från och till i ett dygn nu...)
kram

Kommentera

Publiceras ej