...tomma händer...

0kommentarer

När jag var liten bad jag kvällsbön ibland. Min farmor och farfar var starkt troende och jag kände/känner ibland att jag önskar tro jag med. Fick en liten tavla där bönen "Gud som haver..." stod. Tycker den är så fin...
 
Gud som haver barnen kär
se till mig som liten är
vart jag mig i världen vänder
står min lycka i Guds händer
lyckan kommer lyckan går
du förblive fader vår
Amen.
 
Så en dag på radion hörde jag texten "vart jag mig i världen vänder står jag här med tomma händer, längtar efter något som kan rädda mig" och Den Svenska Björnstammen hade fångar mitt hjärta. Den liknar min gamla kvällsbön och har en text som stämmer, jag älskar, som tröstar, som ger hopp, som ger en känsla av att man inte är ensam därute i världen...skönt att veta när man ibland sjunker lite...
 
"Vart jag mig i världen vänder..." http://www.youtube.com/watch?v=IEC7sIfCtKs
 
Den Svenska Björnstammen har gjort fler bra låtar. Det är inte alla som greppar tag i hjärtat på mig som den första. Men "Svalkar Vinden" gör det. "Svalkar vinden, värmer solen, ser du något bortom molnen. Känner du lyckan genom sorgen. Jag har inget mer än mina tankar." Mycket bra!
 
 
godnatt <3
 

Kommentera

Publiceras ej