Årets festhelg!

0kommentarer

Varje år i början av juli har vi en Karnebåtfestival. Det är karneval, öltält, tivoli, dans samt att lokala förmågor showar. De stora som uppträdde i år var Barbados på fredagen och Rydell & Quick på lördagen, båda var bra men dem sista var mer i mitt tycke, lite mer ös :-P
 
I fredags var mamma+man, moster, mamma2 och jag ute en sväng, vi åt och drack, innan jag lämnade dem för vännerna och öltältet. Igår var själva karnevalståget som mamma+man, moster och jag tittade på mellan tuggorna och vinklunkarna. Mamma och dem hade en sen kväll i fredags så igår gick dem hem tidigt. Då fortsatte jag till grannens balkongfest med mycket skratt och sång innan vi begav oss ner till öltältet för en lång kväll med massa dans (och massa cider :-P ). Det var verkligen jättekul, längesen det var sånt himla ös i centrum! Däremot blev det sent så idag har det inte hänt mycket. Somnade halv5 i morse, var jättevarmt och svårt att sova i soffan (A fick sängen), så jag vaknade varje timma och gick sen upp runt halv10.
 
Vi hade sån himla tur med vädret, var sagt länge att det skulle bli dåligt med regn. Vilket det i och för sig blev också men efter klockan två på fredagsnatten samt halva dagen idag, men det gjorde ju inget (förutom att vi blev dyngsura på vägen hem i fredags natt). Igår var det supervarmt, kvavt och klibbigt, men på kvällen var det härligt, nästan tropiskt varmt.
 
Men det är tur att det är semester, för vila behövs verkligen efter den här helgen :-P
godnatt
 
 

Kommentera

Publiceras ej