Terminsstart o sjukdom

0kommentarer

I måndags började vi lärare att jobba. Det var möten över halva dagen sedan blev det lite egen planering. Barnens skolstart gick bra, var riktigt lugnt. Alla var vi lite sega efter att ha haft jullov. Tyckte det gick riktigt bra att börja jobba, ingen ångest alls (annars är det mycket som händer denna termin med nationella prov och sista terminen med klassen). Ser två anledningar till det, haft en riktigt bra helg samt total förnekelse! Har nämligen spenderat både fredags och lördagskvällen ihop med min vän C, hans flickvän och deras bebis. Blev bjuden på mat i fredags, sedan fikade vi och spelade spel. Så på lördagen kom ett sms där dem undrade om jag vill komma dit igen på kvällen. Så då fikade vi, spelade spel samt såg på "Gladiatorerna". Har naturligtvis myst med bebisen också =) Jag har inte så jättemånga vänner (inte som finns på nära håll och som jag umgås med) så det var jättekul att spendera helgen med dem.

Har dock inte blivit så mycket jobbande för mig i veckan, för jag har varit hemma sjuk i två dagar och blir hemma imorgon också. Inte jättedålig men haft lite feber, ont i hals, öra, huvud och kropp, framförallt ryggen, usch. Jag har haft dåligt samvete för att jag varit hemma i och med att mina kollegor blir tvungna att gå in och ta min klass också. Men mår man dåligt så gör man...men imorgon har dem satt in vikarie så då kan jag se till att bli helt frisk utan dåligt samvete.

Dags att förbereda mig för seriestarten av "Once Upon A Time", hoppas den är bra! Mamma kom hit med hamburgare förut, mums, samt en kladdkaka, vilket skulle sitta väldigt bra nu
:-D
Godnatt
xoxo

Kommentera

Publiceras ej