tappa.se

0kommentarer

I fredags startade tappa-tävlingen. På jobbet har vi anmält oss i två lag, puls och paus. Jag är med i paus för min tävlingsinstinkt är inte tillräckligt stor för att tävla medan puls-laget är tävlingsmänniskorna. I år ska vi gå till Mount Everest, beräknat ta 60 dagar i ett tempo på 10 000 steg om dagen. Hittills har jag haft 14160, 15165 och 10087 steg. I går var jag genomförkyld så det var kämpigt att komma upp i de stegen, men i varje reklampaus gick jag runt i lägenheten och fick ihop 300steg per gång. Idag är jag än så länge uppe i 8500steg, men ska ner till centrum sen och titta på elden så över 10000 ska det bli, helst mer.

Förra hösten lyckades jag ju gå ner 5kg och i vintras 2kg (men framförallt lyckats hålla det borta) så tänkte att jag tar tappa-tävlingen som ett försök att gå ner nåra kilon till.

Jag tycker tappa är en rolig tävling iaf, gillar att se min gröna gubbe gå framåt på kartan. Kul att vi är fler som deltar på jobbet, ökar helt klart gemenskapen och kämpandet ;P

:-D

Kommentera

Publiceras ej