Tappa.se

0kommentarer

Blev så glad på jobbet tidigare under våren när vi fick papper från tappa.se att det var en ny stegtävling på gång. Har aldrig varit anställd när en tävling har varit igång förut så jag har aldrig fått delta. Men nu så :D

Tävlingen var mellan 5april och 28maj och sträckan var från Mem till Göteborg. Flera från jobbet ville vara med så vi blev två lag. För att gå i mål i tid var man tvungen att ha 10 000 steg/dag. Jag gick i mål 17/5, hade ca 12500steg i snitt. Haft 5 dagar då jag legat under 10000 (bara 3 tills jag hade gått i mål). Har legat runt 11-13000steg en normal dag. Jag är hyfsat nöjd med min insats.

Har fortsatt ha stegräknaren på mig för jag tycker det är lite roligt och se hur mycket det blir om dagarna. Är ca 4000steg till och från jobbet och det blir runt 8000steg en vanlig dag på jobbet. Maxantal är 23500 och minsta är 5500 och jag har gått 496km under hela tävlingen. Alla som varit med i tävlingen har tillsammans gått 4 114 910 km, oj!

Tänk att en sån liten enkel sak kan motivera en till att gå några steg extra...
Så kliv på!

/ Alexandra

Kommentera

Publiceras ej