Nya metoder

0kommentarer

Surfning. Endel tittar på blocket, bilar, möbler, kläder, teknik eller filmer. Själv tittar jag ofta på naglar, på lack, bilder, bloggar och filmer på youtube. Det är helt sjukt vad man kan hitta därute, men roligt är det. Har sett mycket som handlar om något dem kallar water marbling.

Tekniken går ut på att man har ljummet vatten i en mugg/glas. I det droppar man nagellack, de färger och i den ordning man vill ha dem. Snabbt ritar man mönster i färgerna med orange pinne/tandpetare och så är det dags. Man tar en/två naglar åt gången, lägger dem på ytan och trycker dem sedan ner i vattnet. Man tar bort överflödigt nagellack på ytan medan naglarna 'torkar' i vattnet. Jobbigast är att man sen måste ta bort det nagellack som fastnat på huden (vilket i mitt fall blev väldigt mycket). Tyckt att tekniken känts svår så jag har inte vågat prova, men i lördags, ensam framför tvn, tog jag mod till mig. Och oj vad kladdigt men wow vad fint
=-)

En annan metod för att 'måla' naglarna är med svamp. Såg på nätet en tjej som fixat sina naglar i tre färger, från en ljus till en mittemellan och så till en mörk färg. Man målar grundfärgen på nageln. När det torkat duttar man på mellanfärgen med en make-up-svamp över ca 2/3 av nageln. När det torkat tar man den mörka färgen och duttar på den på 1/3 av nageln, själva tippen av nageln. På bilden har jag gjort så med färgerna orange, rosa och lila. Lite kul att variera målandet med detta sätt.


 

                             

Nej, nu ska jag lägga mig och läsa ut min bok, väldigt brabrabra sådan.
kram

Kommentera

Publiceras ej