Skärgården

0kommentarer

Fredagen spenderade jag i vår underbart vackra skärgård. Var härligt att glida fram i båten med solen i ansiktet och vattnet som stänkte upp över vågorna. Längesen vi bara åkte runt och tittade på öar, hus och gamla badplatser. Vi skulle ha åkt till Bokö men det blåste för mycket (vi åkte på öppet vatten några minuter och vågorna gjorde att båten for runt som bambi på hal is). Det var en riktigt härlig dag i alla fall. Inte riktigt lika härligt på kvällen när jag hade samma färg (nästan) som en kokt kräfta (detta trots solskydd).

Trots att det var mörkt på himlen när vi vaknade på lördagen bestämde jag och A att åka till sommarstugan i alla fall, vilket var tur, för det blev en härlig dag. Inte sol hela tiden men varmt och skönt, och med 22grader i vattnet var vi i och simmade runt som två valar (jag var förut en vitval men med solbrännan blev jag en pinkval). Mamma och A solade, jag läste i hängmattan medan C målade fönstren. Var en härlig dag! Gillar att bada i Yxningen, är så himla klart och fint vatten. Var varmare i gölen där vi badade efter svampletandet förra veckan, men det var så brunt vatten där tyvärr. Att bada är ljuvligt, synd att säsongen är så kort här i Sverige...

Nu är fyra veckors semester över för dem runt mig. Inte varit toppenväder i sommar direkt men sista veckan var jättehärlig så det väger upp det andra :-) Vi har varit till Söderköping, Västervik och Norrköping för shopping, ätit gott, grillat (men inte tillräckligt), badat och solat. Samt läst en hel hög med bra böcker. Varit en hyfsad sommar.

På tal om att läsa, nu ska jag återgå till boken.
Bye

Kommentera

Publiceras ej