Första veckan

0kommentarer

Första skolveckan har gått riktigt bra. Är väldigt skönt att ha samma klass, slipper den ca 3månaders långa dagliga kampen med att få dem att förstå att det är jag som bestämmer inte dem (låter kanske hemskt men man kan inte ha en klass där dem regerar, måste finnas regler). Dessutom roligt att få se hur dem vuxit, både på längden och sättet, de har blivit 6or.

Tyvärr är det en hel del sista tiden som har irriterat mig, gjort mig förbannad och skapat stress. Några saker måste jag ta upp med dem det gäller, problemet är att jag tycker sånt är så väldigt jobbigt, men jag samlar mod och kraft för att klara av det...

Igår var jag ute i mammas mans sommarstuga hela dagen, det var soligt och fint men tyvärr väldigt blåsigt. Jag läste, badade 2 ggr (19grader så riktigt skönt), läste i hängmattan och spelade yatzy samt tärning. Vi åt räkmacka på dagen och grillade på kvällen, kött och grönsaker, mums. Sedan blev det grillad ananas med glass till efterrätt. Problemet var att efter det behöver jag åka hem för klockan var över 8 och det började skymma. Jag skulle nämligan cykla hem. Det är ca 1,4 mil, första biten är det dessutom kuperad grusväg, inte kul. Tog ca 45 min och det gick mycket bättre än jag trodde.
=-)

Innan sovdags ska jag se "Bones" och måla mina naglar.
Önskar er en bra vecka!
Alexandra

Kommentera

Publiceras ej