Bok+hängmatta= :-D

0kommentarer

Under året som gått har jag inte hunnit/orkat läsa så mycket som jag velat. Efter jobb och sånt, så har tvn varit mycket enklare att koppla av framför och det har bara blivit någon sida per kväll. Men nu är det sommar och sidorna flyger fram. Har läst några riktiga höjdare. Här kommer en liten lista:

"Niceville" - Karthryn Stockett - intressant bok om problem mellan svarta och vita, hembiträden och bortskämda husfruar.
"Oväntat besök på Star Street" - Marian Keyes - man blir aldrig besviken, viktiga ämnen, skratt gråt och ilska, samt en twist på slutet.
"Nostradamus försvunna profetior" - Mario Reading - väldigt spännande och otäck, riktig thriller, även en tankeställare angående fördomar.
"I dina kläder" - Jane Green - ännu en författare som aldrig gör en besviken, tjejiga lättlästa böcker.
"Fem år av mitt liv" - Murat Kurnaz - berättelse av en Guantanamo bay-survivor, grym bok men en mycket viktig sådan.
"Kvinna i grönt" - Arnaldur Indridason - ny för mig, deckare från Island, skrev väldigt bra, griper tag i läsaren, svårt att lägga ifrån sig.
"
I det förflutna" - Kate Morton - väldigt bra författare, mycket mycket bra, väver ihop flera historier i en med dåtid och nutid vilket blir väldigt invecklat men det driver en att hela tiden fortsätta att läsa.
"Fladdermusmannen" - Jo Nesbö - norsk deckarförfattare, mord med många trådar som vävs ihop och sedan reds ut, Harry Hole är huvudpersonen, finns en hel serie.

Underbart med böcker. Kan inte säga vilken min favorit är för alla är olika och är i flera olika genrer. Håller nu på med andra boken i serien om Harry Hole, så nu har jag inte tid att sitta här längre
:-P

//hängmattan är ett underbart ställe att läsa på =)

Kommentera

Publiceras ej