Jobbiga söndagar

0kommentarer

Jag tycker söndagskvällarna är jobbiga... Dem markerar slutet på något, en vecka som antingen varit bra eller dålig, spelar ingen roll vilket. De är dessutom slutet på helgen, slutet på den lediga tiden, dags att gå tillbaka till att jobba, plugga, vara sjukskriven eller vara arbetslös eller vad man nu gör. Helgerna är ungefär som ett hål i verkligheten, en tid då man inte behöver tänka på vardagen utan göra lite mer vad man vill. Men på söndagskvällarna måste man återvända, planera sin vecka, se till att det finns bröd, frukt och middagsmat hemma och skol- och jobbarväskor ska packas. På söndagskvällen inser man även att det är väldigt långt till nästa helg, nästa hål, hela fem långa dagar innan man kan dansa fredagsdansen igen.

Det är även så att mycket händer under helgerna. Det är middagar, fester samt familjesammankomster av olika slag på helgerna. Man får veta saker som hänt under veckan och helgen, bra som dåliga saker. De dåliga sakerna sitter man sen och ältar på söndagskvällen framför tv:n (där det sällan längre är någon bra film på söndagarna). Nej, söndagarna kan vara hårda, trötta och ensamma. Men ingen helg utan söndag, alltså är det bara att bita ihop för utan helger vill jag inte vara.

Denna söndag har dock varit fylld av släktingar, tårta, kaffe, bullar och presenter. Min mamma fyller nämligen år imorgon. :D Det är en intressant samling människor som firar henne: mormor, morfar, moster, min mammas mans mamma, faster och dotter. Även min pappa, hans fd fru och i vanliga fall mina syskon (som inte är mammas barn) firar mamma. Men mina syskon har blivit stora och har egna liv och kan inte alltid vara med, blev glad idag dock för både min lillasyster och mellanbror kom. :D Trevligt!

Inte alltid roligt att träffa folk dock, var jobbigt att träffa dig när du låtsas som ingenting...vet inte vad jag gjort för fel, men som vanligt är det väl jag som är dum i huvudet...tur du inte är här så ofta...

Nej, nu är det dags för mig att sova.
Önskar alla en bra vecka.
kram kära syskon <3

/ Alexandra

Kommentera

Publiceras ej