Höst

0kommentarer

Nu går det inte att förneka längre, hur gärna man än skulle vilja...det är HÖST. Det är så mycket höst att träden fäller sina gulbruna löv och inatt ändrade vi klockan till vintertid. Är väldigt kluven när det gäller hösten. Det är ju jättefint ute, träd i gult, oranget, rött, brunt och guld, det är mörkt och blåstigt så man får sitta inne i soffan med filt, te, värmeljus och en bra bok. Men det är även en tung tid för många, då mörkret tränger inpå en och låser in en i sitt hem. Vissa dagar blir det aldrig ljust ute, dessa dagar går vi människor (dem jag känner iaf) runt, trötta och sega utan ork till annat än arbete och de måsten som finns hemma. Hösten är även en tid då man får sitta inne, hemma utan dåligt samvete (på somrarna måste man ju vara ute för det är sol och varmt), vilket jag tycker är skönt. Vad tycker ni?

Något som jag inte haft på två år ska jag ha denna vecka som kommer, nämligen betalt höstlov. :D Förra året gick jag på timanställning, men denna höst är jag månadsanställd vilket innebär att jag har en veckas ledighet med betalning. Nice vill jag lova! Har bara två saker inplanerade denna veckan, gå på oktobermarknaden på onsdag och åka till Linköping och Ikea på fredag med moster och mamma. Ska bli skönt att få sova ut och sköta om sin egen tid.

Har kämpat emot länge men nu ger jag upp, det är dags att sova. Har ju ändrat till vintertid idag vilket innebär att klockan egentligen är halv två, alltså är det inte så konstigt att jag är lite trött.
Önskar er godnatt och hoppas ni får en bra vecka!

Kommentera

Publiceras ej