Skolavslutning

0kommentarer

Igår hade vi skolavslutning på skolan där jag jobbat i nio månader (plus vickat vid sjukdom under flera år samt jobbat en hel hösttermin). Då det hade regnat hela natten höll vi avslutning samt fika inne för att sedan tåga genom centrum till kyrkan. Därefter åt vi i personalen lunch tillsammans. 

Tyckte jag var duktig, fällde inte en tår under hela dagen. Men måste erkänna att det var svårt och mycket nära vid många tillfällen. Särskilt när jag sade adjö till 'min elev' med föräldrar. Blev liksom lite tjockt i halsen och väldigt suddig blick. Även när jag fick blommor av mina kollegor kändes det jobbigt. Vet ju att jag kommer träffa dem igen, men blir inte samma sak, då kommer ja ju bara dit tillfälligt för att vicka, nu har jag varit där hela tiden och varit delaktig.

Varit nere sen jag gick hem från 'jobbet'. Var inte anställd men var ju liksom en del av något. Nu återgår jag till steg ett känns det som, arbetslösheten...inte kul. Men visst behöver man semester efter den här tiden, är så trött, inget kvar att ge eleverna. Men så mycket lättare att njuta av semester om man har något att gå till när den är slut...

Skickar med en bild på blommorna jag fick. En ros fick jag av klassen, resten av kollegorna.... Tack!
// Alexandra


   

Kommentera

Publiceras ej