...förkyld...

0kommentarer

Det kan tyckas att jag borde vara jätteglad för att jag nu är ledig...men det är jag inte. Visst är jag trött efter detta läsår och behöver semester, men det skulle kännas så mycket bättre om jag visste att jag hade ett jobb att gå tillbaka till. Kände redan av saknaden när jag åt middag med en fd kollega i torsdags...sved...

Vädret har inte hjälpt mot humöret. Blåst, regnat och kyla, känns inte som juni direkt. I fredags åkte mamma och jag till stan för att köpa en ny cykel (min gamla försvann under ett nattligt besök när jag lånade filmer av en kompis =P). Efter lite beslutsångest blev det en röd Kungscykel (samma märke som gamla) för 3000kr. I stan regnade det helt hysteriskt så innan allt var uträttat var jag dyngsur, inte mysigt (naturligtvis regnets fel att jag blev förkyld).

Fredagskvällen sen spenderades med vännerna hemma hos mig på förfest o sen på D på HotShots, två snubbar som spelade rock. De var coola och spelade bra blandad musik. Väldigt synd att så få var där, ni missade verkligen något. Men ni får en ny chans, de kommer tillbaka 31/10, så boka in den lördagen.

Lördagen spenderades med tre saker, väntande (på pappa så klart), bilåkande (till Katrineholm nercabbat, var kallt) och studentfirande (åkte till lillebrors flickvän för att fira henne på hennes studentdag). Var trevligt. Söndagen slöade jag mest för förkylningen gjorde mig hängig och gnällig. Natten blev inte lika lång som jag hoppats. För halv 4 kom ett sms från en kompis som undrade om han och hans vän fick komma på besök. Så, vi stod ute i soluppgången och pratade i över en timme. Trevligt, men måndagen kändes helt förstörd, sov länge men var ändå trött, fast, lite kul med besök är det ju alltid.

Ska alldeles strax gå och lägga mig och läsa lite, "Den sista föreläsningen" är superbra, men mycket sorglig...

// Alexandra


Kommentera

Publiceras ej