December

0kommentarer

Hur fort har det här året gått? Ibland undrar jag faktiskt om åren går fortare och fortare för varje år som går, men vet ju att det inte fungerar så även om det känns så ibland. Årets december har varit mild, blöt, regnig och grå. Förutom två dagar som var frostiga med fullmåne, var härligt!

Förra veckan var jag på julbord med jobbet. Var jättetrevligt och roligt. Kändes skönt att vara en i gänget. Det var på torsdagen, på lördagen var jag på julbord med delar av min familj, lite mycket på två dagar, men gott är det :D. Gällande jobbet så räknar jag ner, fem arbetsdagar kvar... I tisdags kom den lärare som ska ta över mitt jobb och vi hade ett samtal om jobbet. Var inte speciellt roligt... Men fick lite halvbra nyheter igår. En kollega är sjukskriven och kommer fortsätta vara det under hela januari (ev. längre) vilket innebär att jag får jobba för henne. Under vicket kommer jag jobba halvtid på samma arbetsplats, men inte ha samma uppgifter. Nu har jag varit i klasserna 3-6 medan vicket i januari endast är i 3an (vilket är bra för dem, för hittills har dem haft tre olika lärare som vikarier, alldeles för rörigt för dem). Kul att jag får vara kvar, men jobbigt att byta arbetsuppgifter och gå på kort vik igen...men vad är alternativet?

Det är två saker jag räknar ner till, jobbdagar (5kvar) samt dagar till jul (13). Julen ja...älskar den och älskar min familj, allihopa. Men i år känns det som om jag skulle vilja hoppa över julen, gå hem från jobbet sista dagen lägga mig i sängen och sova bort jullovet för att vakna pigg och fräsch i januari. Men det är väl bara att kämpa sig igenom julen och göra det bästa av det, men lite jobbigt känns det...

Nej, nu är det dags för mig att gå och sova, ska nämligen upp tidigt imorgon för en tripp till stan med mamma för lite julhandling. Trevlig helg på er! kram Alexandra alias Marvin alias Lila Bumbibjörn

Kommentera

Publiceras ej